Livet som lättskrämd

Jag snarkar liksom inte. Jag gör inte det. Men här i Turkiet är min näsa täppt varje kväll pga den oerhörda torrhet som luften bjuder på varje kväll, inom 5 minuter efter att jag stängt mitt fönster, vilket jag måste göra pga myggsituationen utanför. (välkomna till SM i bisatser förresten)

Så oftast har jag min luftfuktare igång, vilket avhjälper torr- och täpptheten. Två flugor i en smäll kan man säga. Eller, bara en egentligen, torrheten är egentligen ingen fluga jag vill smälla, det är bara täpptheten som i sig är ett faktiskt problem. Men, hur som haver. Igår var jag för trött. När jag hade lagt mig och då kom på att jag glömt fylla luftfuktaren med vatten och sätta på den, så fanns inte viljan eller energin att stiga upp igen och åtgärda det. Jag tänkte att en natt med täppt näsa får gå. Och det gjorde det ju. Men mitt i natten inte bara väckte jag mig själv med en snarkning. Nä nä, jag skrämde mig själv. Blev alldeles förskräckt och förvirrad av ljudet jag utstött att jag låg där, yr och skakig en stund innan jag kom till ro igen.

Så nu ska jag gå och hälla vatten i en maskin för att förebygga att detta händer inatt igen.

Varsågoda för inblicken i mitt lättskrämda nattliv mellan den fjärde och femte juni 2012.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0