Iskaffe på balkongen

Gomôra!

Nu är det förmiddag i Turkeyland, jag sitter på balkongen med min dator, har deklarerat och ska alldeles strax göra sommarens första iskaffe. Alltså min egna. Sommarens första inmundigades på flygplatsens Starbucks i torsdags, sommarens andra igår på Alanyas Starbucks. Men nu ska jag sluta skriva Starbucks. Och istället skriva att det ska bli jävligt gött med en hemgjord iskaffe oxå. För det ska det.

Antecknar ni? Bra.

Jag är så glad att jag har internet hemma! Käre gode gud vad skönt det är att känna att jag kan ha kontakt med omvärlden medan jag är här, och ha det lite när jag vill och inte bara när jag sitter i guidernas tvättstuga 500 meter från mitt hem. Som det var på Cypern. Där var det internettorka de luxe.

Jag vill även meddela att hotellets äggröra är till belåtenhet vilket kommer göra min sommar här njutbar. Det är dock ett litet aber att vi bor på ett "berg" (en hög kulle, med mina mått mätt) vilket gör att man måste ha det i sig att orka gå uppför backen efter frukosten för att få den där goda äggröran. Men jag tror det ska gå.

Ikväll är det Bamse Stars. Showen där jag pratar oavbrutet. Lite som vanligt alltså, fast jag har mick och manus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0