Dagens

Hallå ja! Dagens tankar:

1. Jag beundrar Soran Ismail, som höjer blicken över vad Sverigedemokrater gjort och inte gjort, och istället just nu använder sitt kändisskap till att påtala att det stora problemet inte är SD som parti eller deras företrädare, utan att en massa människor tycker som de.

2. Jag vill inte att barn ska dö. Inte i cancer på Östra Sjukhuset i Göteborg och inte i bussolyckor i Egypten.

3. Min systerdotter har tappat sin första tand! Och hon är frisk och kry och underbar, något jag uppskattar mer än nånsin nu när en väns väns son är döende. 

4. Jag tänker mer och mer på att försöka konsumera mindre och leva snålare, för att jag helt enkelt inte vill lägga nästan all min tid på att jobba för att få in pengar som sen bara ska gå runt i systemet. Enda undantaget skulle väl vara om jag får jobba enbart med min musik, men det gör jag ju å andra sidan inte för pengar så det är inte betungande eller stressande på samma sätt. Jag känner liksom att så som jag jobbar nu, i perioder på olika ställen, så skulle jag vilja kunna leva på de pengarna ganska länge efteråt och kanske max jobba halvtid nånstans för att få in till hyra och sånt. Eller spela och sjunga då alltså.

Ja, det var insidan av min hjärna just nu det. Hej så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0