Regn

Idag började det regna när jag var på gymet. Vanligtvis är det inte ett problem eftersom gymet ligger inomhus. Men idag regnade det liksom inte litegrann. Inte ens halvmycket. Hela jäkla himlen och allt den gått och burit på i sex månader föll ner och det forsade in vatten under gymets stängda dörr (som dessutom ligger innanför en annan stängd dörr). Inom loppet av 5 minuter var hela gymgolvet vattenfyllt, efter 5 minuter till stod det ca 4-5 cm vatten i hela rummet. Jag och de två andra som var där hjälptes åt att lyfta undan elektronisk utrustning, få bort sånt som är gjort av trä från golvet, och knyta upp de hellånga gardinerna som täcker alla speglar längs väggen. Dessutom fick jag ett samtal om att vi inte fick lämna gymet innan det var ok:at av någon, eftersom det då skulle forsa in ännu mera vatten. Så där sprang vi omkring, barfota och svettiga, tills bakdörren hade "säkrats" och vi blev hämtade.

Ja, det var min eftermiddag det. Sen blev jag härskarteknikad för ca hundrade gången i sommar för en stund sen också. Det var roligare med översvämningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0