Reza/Ali

Jaha, tänker ni, vad kan ha hänt i Erikas spännande liv idag då? Jo, det ska jag berätta! Blev precis uppringd av ett okänt turkiskt nummer. Såhär löd samtalet:

(J = jag, O = okänd person)

Ring ring ring!
J: hello?
O: hello?
J: yes, hello?
O: no english, turkish?
J: I don't speak turkish, maybe you have dialed the wrong number.
O: turkish turkish?
J: I don't speak turkish, sorry. I think you have the wrong number.
O: my name is reza. (tror jag han sa)
J: sorry, what's your name?
O: ali.
J: ok, and why have you called me?
O: turkish?
J: no, sorry, I don't speak turkish..
O: oh. bye
J: bye.

Och frågetecknen är som ni förstår många, eller iaf ett par stycken. Varför bytte Reza (?) namn till Ali när jag inte riktigt hörde vad han sa? Varför förstod inte Reza/Ali själv att han hade ringt fel, när han uppenbarligen inte kom fram till någon som han vare sig kände eller som förstod vad han sa?

Förvirring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0