Juldagens slut, annandagens början

sitter här alldeles i slutet av juldagen och borde sova men ska bara skriva lite först. och surfa lite. här hos storasyster yster måste man gå till sängs tidigt så att man får någon sömn. för allt som oftast knackar det en liten saga på dörren och säger hallå? hallå? elika? sådär vid halv åtta-snåret. i morse lyckades jag dock somna om, min kropp verkade verkligen behöva sova, för med öronpropparna istoppade sov jag till kvart i elva! så himla skönt, har inte kännt mig riktigt utvilad på länge känns det som. eller jo, i helgen hos jonas, men hur som helst så händer det inte så ofta. så jag ska snart sova!

julafton gick bra. behövde inte oroa mig och gjorde det heller inte tror jag. fast jag bet en del på naglarna, så omedvetet oroade jag mig kanske lite. men bara lite iaf. o det var så mysigt att fira med elin o hennes fina lilla familj, och roberts familj som är så snälla och härliga! fast lilla elsa fick spader på allt ljud och alla intryck till slut o bara skrek o skrek. men när vi kom hem sansade hon sig igen o blev lugn o beskedlig. små barn ska nog inte vara för länge i för stimmiga miljöer kanske. bra att veta till den dag då man själv får ett litet ett. bra överhuvud taget att öva lite på syrrans ungar, det är mycket man inte vet när det gäller småbarn, som man liksom snappar upp här.

nu ska jag ringa jonas, sen soooova... godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0