Bridget och jag. Och trubadurerna.

På tvn visas Bridget Jones 2, och det är inte utan att jag känner mig lite som henne. Alltså i början av filmen, när hon är lycklig och har hittat sin kärlek i Mark Darcy, inte i mitten när hon sitter i fängelse i Thailand misstänkt för knarksmuggling. Jag har oxå min Mr Darcy. Det är ju väldigt passande att han heter Darcy, för övrigt, i filmen. Som i Stolthet och Fördom. Som den perfekta mannen som alla suktar efter. Jag suktar efter min man i Stockholm, och hoppas få hit honom snart.

I afton har jag vågat mig ut bland folk för att jag fick ett så piffigt erbjudande att jag inte kunde låta bli! Ellen i min klass har en bror som anordnar poetry slam på Café Hängmattan, och de ville ha en förtrubadur, som iofs bara skulle sjunga en sång, men jag har ju aldrig sjungit och kompat mig själv på gitarr innan, så jag tog chansen! Bra med träning och att visa sig för lite folk, det är ju ett ställe man kanske kan spela på igen?! Fast när jag kom dit så visade det sig att det inte var poetry slam utan trubadur slam, och det gjorde mig jättenervös, för då sitter det ju massa folk i publiken som oxå är trubadurer och som snart ska upp och spela sina låtar... Men hur som helst så spelade jag, och det mesta gick jättebra! Utom när jag var så torr i munnen att jag fastnade på ett ord och fick ta om det. Men förutom det kändes det bra, och jag fick bra respons tycker jag. Sen satt jag bredvid en helt underbar liten tant som var 75 år och som just flyttat till ett hus precis i närheten, och ville kolla vad trubadur slam var för nåt.. Hon var så himla fin! Gav mig stöd och fina ord både innan och efter jag sjöng, och tyckte att det var en himla go kväll. Dessutom berättade hon att Linnéstan är överskattad och att det är precis lika härligt att bo vid Stigbergstorget... Mycket fin gumma.

Nu ska jag gå och lägga mig supertidigt och få jättemycket sömn och må som en prinsessa imogon. Gud vilken dröm!

En annan dröm som ska sannas snart är att jag ska få bo med Jonas och ha honom nära varje dag, hela tiden. Herreje, helt fantastiskt.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Christian

Nu har jag tagit mig an din utmaning.

2009-02-23 @ 11:57:27
URL: http://kraftskivefestivalen.blogspot.com
Postat av: Line

Jag ska säga att jag va fett nervös när jag skulle kliva innanför dörrarna på Tony&Guy, en rädsla att dom skulle skrika högt och backa av fasa, när insåg att det inte va det risiga sockervaddet som skulle klippa sig, utan att personen med världens tjockaste mest skinande hår skulle kapa av sitt.

Men dom bjöd på kaffe och jag lugnade ner mig, men nog tyckte jag att det viskades allt..

2009-02-28 @ 11:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0