oj vad tiden går...

nu har skolan börjat igen, och imorse var det åter dags för klädångest, denna märkliga sak som drabbar mig så ofta! kan inte bestämma vad jag ska ha på mig! vill ha nåt snyggt som jag känner mig fin i, o helst inget som alla andra har, o så är det ju det där med att jag går en kilometer från bussen till skolan, så det måste vara bekvämt oxå... allra helst skorna. funderar allvarligt på att börja ta med mig skor till skolan, så att jag får använda alla mina fina skor som bara står hemma o gråter av oanvändning.... en annan ångest i o med påklädningen var att vissa kläder kändes trånga.. såna som jag kunde ha för bara en månad sen! julmaten har satt spår.. som tur är har jag ju redan inlett mitt nye friska år i sundhetens tecken, så jag får bara hoppas att det ger resultat o att jag snart kan ha mina kläder igen! annars blir jag ledsen... har läst en bok med den ärtiga titeln "pigg, smal och glad" av ola lauritzon, en bok som faktiskt är bättre än sin titel o handlar om GI o hur det påverkar livet. eftersom jag bekänner mig till sockerberoendenas lilla klubb, eller iaf nåt åt det hållet, så tror jag att det är helt rätt väg för mig. fast det där med fas 1 måste jag hoppa över, tycker alldeles för mycket om att träna för att låta bli det. man får nämligen inte det under första fasen, man äter typ inge kolhydrater då. så jag börjar med fas 2 istället, passar mig bättre. nu ska jag iväg o göra just det jag tycker är kul, nämligen träna! nåt afro power dance pass, låter superkul!!! adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0