Hippiehus!

Hej hå, på turné får man ta det som det kommer litegrann. Det är turbulens borta i hemmat, men det kan jag inte göra nåt åt, så jag försöker vara här och nu så ofta som det går. Och det går förvånansvärt ofta. Har övat en del.

Annat som man få ta som det kommer är boendet som arrangörerna ordnar. Två nätter har vi bott på folkhögskolor, o det har iofs varit lite skiftande kvalitet, men ändå mycket bra omhändertagande och vi har trivts. Och nu säger jag inte att vi inte kommer trivas i natt, och jag säger inte heller att omhändertagandet har varit dåligt, men oj oj oj vilket ställe vi har hamnat på idag! Ett hippiekollektiv som ordnar kulturgrejer ibland, det blir tydligen ett kulturhus! Det är dreadlocks ner till golvet och ingen som har städat, det är rökelse och gamla madrasser på golvet. Det är snäll man med leende, så man gillar honom ändå, men ett kulturhus, det vet jag inte om jag tycker att det är. Det är ett hus. Med kanske lite kultur i ibland. Vi ska inte spela här, men de har hjälpt till att ordna två spelningar åt oss, och fixade liksom boendet oxå, och det är vi ju tacksamma för såklart, men det är inte riktigt vad vi hade förväntat oss. Tre madrasser på golvet och en soffa. Gött. Det är allt glamoröst att vara artist.

Dags att göra sig i ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0