Hemma! Uppe med tuppen och funderar.

 Det är egentligen alldeles för tidigt... Jag borde sova sova sova för jag är trött trött trött. Men min kropp har ju en klocka som tycks ställa sig själv för jämnan! Vaknar nästan alltid tidigt och nästan alltid ungefär samma tid, tar ett tag för min kropp att ställa om sig och kunna sova längre. Och på turnén har det varit rätt tidiga mornar, alltså blir det det idag oxå. Ska försöka sova igen om ett tag istället, det brukar funka. Men först ett litet litet axplock från turnén! Oss när vi sjunger har jag redan lagt upp så det här blir annat runtomkrin. Håll till godo...

Vi bodde ju hos en hippie! Han hade en egen skidbacke som han gick uppför och sen åkte nerför och hoppade. Ska berätta mer om honom, han var speciell på flera sätt!
   
Vi har packat bil (och takbox!!) och kört bil. Och kört bil. Och kört bil.
  
I Trondheim var det vinter och vår samtidigt och fantastiskt vackert!
 
I Torsåker hos Olle och Maude hade vi en liten konsert i köket för fyra entusiastiska åhörare! Och två hundar. Som tack för bäddade sängar, dukat bord och helt makalöst god mat! Det fick vi på flera ställen förresten, hos min mamma, Fredriks mamma, folkhögskolorna som jag redan skrivit om, och så ha vi lagat lite själva, som tex pannkakor och tacos. Vi har haft det gott helt enkelt.

'En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart.' Ett citat från ett kort som jag har fått av fina Katrin! Och jag älskar det! Det är så jäkla sant. Ångest, vad ska man med det till egentligen? Jag tänker ofta alldeles för mycket och analyserar, tar in vad andra känner eller vad jag tror att de känner. Känner av stämningar och påverkas. Tänk vad skönt, iaf ibland, om man hade sin egna lilla fil i livet, som man åkte på och där andra liksom svängde in ibland, men om det inte blev en krock så var det inte heller så farligt att nån annan var inne i ens fil. Herregud, vilken konstig liknelse. Men just nu ser jag livet som en väg, och då blev det liksom en sån metafor. Hur som helst så tar jag så himla lätt in andras energier och humör, skulle vilja minska på det. Undrar hur man gör. Har ju övat mig i en sisådär 15-20 år iaf på att göra det, så det händer liksom automatiskt.. Men men. En tanke tidigt på en lördag.

En annan tanke som varit återkommande under turnén är: Jag längtar till mitt gym!!!! Åh vad jag längtar efter att träna!! Det är så himla skönt och jag känner mig alltid så stark och ny efteråt. Tror jag ska springa idag. Skulle väldigt gärna vilja gå med i Nike's 'men vs. women'-utmaning, men det verkar som att man då måste köpa ett par Nike-skor samt äga en ipod, och eftersom jag inte har nåt av de två så kanske det blir lite svårt. Särskilt eftersom jag verkar vara inne i en permanent personlig ekonomisk kris. Fast jag behöver ju nya löparskor och vill väldigt gärna ha en ipod, så om jag hittar lite pengar nånstans som ser dammiga ut så.... Det skulle vara så skönt att få en yttre motivation oxå! Jag är rätt så lättmotiverad, så det kanske inte är ett problem egentligen, men ibland är det så lätt att tänka att tiden inte räcker till, eller att jag prioriterar annat, och det vill jag ju egentligen inte. Dessutom skulle jag ju vilja träna inför ett lopp, vilket som helst nästan, och då kunde man ju ha nytta av att själva tränandet i sig är en tävling. Är ju verkligen en tävlingsmänniska.. Eller, egentligen är jag typ en tävlinsmänniska, fast med lite modifikation. Jag ÄLSKAR att tävla och att vinna, men om jag förlorar gör det mig sällan särskilt mycket. Det är liksom inte en stor grej, den stora grejen är att VINNA... Ska nog ta och kolla lite om det finns nåt lopp att springa här i närheten innan den 8 maj. Shit vad kul! Åh vad peppad och glad jag blev nu!

Kommentarer
Postat av: liah

hej fina!

maila din mailadress till mig så kan jag skicka över bilderna jag tog på birka :)

[email protected]

kram annelie!

2009-03-21 @ 12:00:15
URL: http://liahspladder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0