Sveg idag, Wargen igår, Brännö i höst?!

Jaha, då var vi i Sveg! Tror aldrig att jag har varit i Sveg innan... Eller jo, en gång kanske, när vi lussade när jag var 18.. Men nu är vi här o ska spela på Bäckedals folkhögskola. Till mamma som var lite orolig, så körde vi försiktigt, och allt gick bra. Det var lite halt nämligen.

Gud vad alla folkhögskolor är snälla mot oss, det var verkligen bra att fixa såna här spelningar! Fina rum, bra mottaganden, god mat och allt! Väldigt trevligt. Och ikväll ska vi till min morbror Olle och hans fru Maude, världens härligaste människa! Det var meningen att vi skulle spela i deras by, Torsåker, men det var dubbelbokat, men vi fick bo hos dem ändå, och det ska bli jättekul att träffa dem! Fina fina människor.

Igår spelade vi på min gamla gymnasieskola, Wargentinsskolan, och hon som ordnade den spelningen, deras kulturombud, hade sagt att det skulle komma jättemycket folk! Hon sa att hon skulle boka in klasser så att det skulle vara fullt i deras aula, som rymmer 400 pers. Men det hade hon inte gjort. Hon hade gått ut med infon alldeles för sent, så på våra två spelningar, i denna jättelokal, hade vi totalt ca 60 pers som kollade. Hade vi vetat att det inte skulle komma folk hade vi ju mycket hellre spelat i cafét, där det inte krävs så många för att det ska kännas som att man har publik.  Utmärkt exempel på dålig organisatör. Men vi fick god lunch iaf!

Och idag är en ny dag, med ny publik, liten lokal att spela i, så det blir iaf inte som igår. Och det är vacker vinter utanför mitt fönster här i Sveg!

Jag längtar hem lite. Till mina vänner och till min säng. Till mitt gym, jag vill träna... Jag längtar även efter Jonas men det gör jag ju jämt. Men inte så länge till, för snart är det påsklov och då ska jag vara hos honom i två veckor! Och sen är det tre veckor till ALV! Så längtans tider är snart förbi, det ljuva livet tar vid. Gött.

För övrigt fick vi svar på vår annons på Brännö igår! En man ringde och sa att han har ett hus på 55 kvm som han vill hyra ut! Tjoho! Vi ska åka och titta på det så fort Jonas kommer till Götet. Tänk, jag ska kanske bli öbo. Testa det iaf. O kanske kanske ha kvar min lägenhet i stan oxå, om vi har råd med både och. Och bo med Jonas!!! På rikigt! Tjolahopp. Mera om allt detta i framtiden, nu måste jag titta på Greys. Har längtat så länge. Tvära kast idag.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0