Fredag!

Idag är det fredag och jag är ledig! Och jag har precis slösat bort lite tid med att försöka fatta vad folk snackar om när de pratar om alla dessa bloggerskor. Tittade tex på Kissies blogg (en tjej som tydligen är den nya, stora bloggerskan), och jag blir så ledsen. Varför varför varför är det idealet som tjejer försöker leva upp till??? Ja, inte alla tjejer då, men dessa unga, suktande flickor som vill fram, till vad vet jag inte riktigt egentligen, men fram vill de iaf. Så de blonderar håret, skaffar extensions, solar eller på annat sätt fejkar till sig sjuka solbrännor och plutar med läpparna inför kameror... Det är så tragiskt och läskigt. Att det är så de tror att man måste vara. Eller inbillar sig att de vill vara, indoktrineringen är liksom komplett... Usch.

Nej då vill jag hellre ge allt medieutrymmet i hela världen åt ANNA TERNHEIM som jag såg igår kväll på Pustervik här i stan! Åååååh, det var så underbart! Jag älskar hennes texter, hennes sätt att sjunga, hennes röst och att hon gör en egen grej som är bara hennes. Det är så skönt att bara få beundra nån lite, och känna att det finns hopp för kvinnans roll i offentligheten. Och det är antagligen inte så att hon tänker så mycket på det, men för mig blir det bara en sån underbar kontrast till allt som är på låtsas överallt, att få se henne som ger av sig själv i sina låtar, som bli ruppriktigt glad över att bli inklappad till ett tredje extranummer och som verkligen har gjort nåt bra för att få stå där framme och få alla våra applåder. Sen så kliar det ju såklart i mig  för att jag oxå vill, men inte på det missunsamma sättet som det gör när det är folk som bara stjäl tid och energi och ändå får uppmärksamhet, utan på det härliga jag-vill-oxå!!!!-sättet. Och det är inte det att jag nödvändigtvis vill ha medieutrymme, som det kanske kan låta. Jag vill bara tex ha spelningar, med folk som vill höra mina sånger och som kanske till och med kan en eller två av mina texter utantill! Men! Ska medieutrymmet fördelas så vill jag så himla himla mycket hellre att det går till vettiga personer som tex Anna, än till hjärntvättade idioter som bryter ner sig själva och andra med sina uttalanden, sina märkliga åsikter och sin hybris. I sammanhanget är ju Blondinbella en ängel. Hon skriver ju iaf som vettiga saker, eftersom hon vet att hennes åsikter påverkar många unga. Sen att vi inte delar åsikter politiskt eller miljömässigt, det må så vara. Men hon är ju inte dum i huvudet som många av de andra tyvärr åtminstone framstår som. Jag måste sluta försöka hänga med i svängen här på det världsomspännande intranätet (jag gillar bara den benämningen..)! Jag blir ju så arg och så trött och så uppgiven. Varför kan det bara inte vara positiva ideal, som stärker unga tjejer, som får råda? Det önskar jag mig. Och nu är jag själv bloggindoktrinerad och tänker att jag borde lägga upp en bild, för det är trevligare att läsa då, när det blandas med lite bilder. Men jag har inget jag vill visa ju. Jag vill bara skriva lite.

Snart ska jag gå och träna, det blir roligt! Persade på 5 km tidigare i veckan, är redan sjukt nöjd med min tränare trots att vi bara träffats en gång. Blev superpeppad och vill bli snabb, stark och smidig! Tror det går, med vilja och motivation. Och jag tränar liksom bättre bara av att veta att jag kommer träffa henne igen på måndag. Mycket bra! Nu: välja sjömansinspirerade kläder inför lördagens 30-årsfest som jag ska på. Navytema! Det blir roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0