Bastun

Hej. Cypern - en bastu. Så skulle det kunna stå i resebyråernas information om vad Cypern är för slags ställe i augusti månad. Det är nämligen sant. Idag stannade min termometer på 40 grader. I skuggan. Och luftfuktigheten låg på ca 85%. Man kan inte tänka klart, man kan inte tänka på nåt annat än värmen, och man vill inget annat än att bosätta sig i sitt kylskåp. Men jag har ett sånt där halvt kylskåp så jag får inte plats i mitt.
Istället har jag svettats obarmhärtiga mängder och på allvar börjat längta till den regniga höst som väntar mig när jag kommer hem till Götet om, idag, exakt 8 veckor! Jag ska ha på mig alla mina efterlängtade kläder som ligger nedpackade och undangömda och kanske inte alls trivs med tillvaron som den är nu. Det ska de få göra när jag kommer hem. De ska få komma ut på promenad med mig och alla mina lika efterlängtade skor som mött samma sommaröde, mitt källarförråd. Och jag ska inte svettas utan vara sval och härlig och ha vattenfast mascara av en helt annan anledning än nu. Nu har jag den för att svett oxå är vatten och drar med sig mascara i fallet från pannan mot marken. Då ska jag ha den för att kunna vända ansiktet mot himlen och bara njuta av kallt vatten som droppar ner över mig. Och jag VET. Jag vet att jag kommer klaga på regnet då när jag står där och väntar på spårvagnen och det både blåser och regnar från sidan på ett sätt som inget paraply kan hjälpa en mot, jag vet det. Men nu. När jag bor i sjuklig värme och min hjärna slutar fungera på grund av den, så längtar jag till regnGötet och tror litegrann i alla fall att jag kommer uppskatta det.
Och lika bra är väl det. Ska man ha en grön ö i sitt liv kommer man ju få uppleva en del regndagar. Och jag vet att jag springer ifrån mig själv och honom och nuet nu och drömmer. Men han kan ändå inte svenska så han kan i alla fall inte få panik över att jag skriver just det här, just nu. Och egentligen är det ju det han vill ändå. Och det är därför han har sån panik. Så jag struntar i att jag bara ska leva i nuet och drömmer en liten dröm om regn på Irland i, november kanske?
Den gröna ön och jag. På minisemester.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad fina ni är! Jag saknar dig och längtar tills vi kan promenera i regnet tillsammans :-) Stor kram.

2010-08-17 @ 08:25:05
Postat av: Erika

Jag saknar dig meeeeed! Promenera i regn ska vi göra i oktober, och det ska bli underbart! Med dina lika underbara barn! Tjo! KRAM

2010-08-17 @ 22:07:24
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0