Samma gamla visa

Tvätten är klar, jag är klar, jag ska hem till min AC och kyla ner mig. Jag längtar tills på söndag då det enligt cypriotiska utsagor ska bli kallare här. Kanhända att det är marginella skillnader det handlar om, men allt är välkommet i mitt överhettade liv. Skriver fort och rappt, ty det är mycket urin i min blåsa för närvarande.
Jag har lyckats hålla tankarna i schack över natten och under morgonen och det är skönt.
Jag saknar mitt hem. Min lägenhet. Där det finns saker som är mina, och vänner som är gamla i närheten. Och visst vill man alltid ha det man inte har, för när jag åker härifrån kommer jag sakna teamet, ön, människorna, pulsen och den avslappnade livsstilen. Det vet jag. Men just nu vill jag sova i min säng och dricka kaffe latte på Espresso House. Eller vin hos John och Frida. Eller lägga pussel hos Line. Eller bara ligga i soffan hos Tobbe och Amanda.
Nu är det dags att gå hem och kissa.
Som alternativ till dagens bild kommer här dagens tips: att förvara sitt lakan (det man har över sig när man sover, kallat täcke hemma i Sverige eftersom det är av tjockare sort) i kylskåpet under dagen så att man får lägga sig i kyla på kvällen. Helt underbart kan jag tala om.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Man kan också blöta tex en handduk å stoppa in den i frysen, den är skön å svalkande att ta på sig när det är så där grisvarmt!

2010-08-20 @ 17:54:35
Postat av: Erika

Tackar! Alla tips som kyler ner mitt liv är ytterst välkomna! =)

2010-08-21 @ 22:15:05
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0