Tro

Jag tror på ganska många saker. Och känner oftast att jag inte behöver definiera det för mig själv, för det är ju så självklart för mig vad det är ändå. Och det är ju ändå ingen annan som har särskilt mycket nytta av att veta exakt vad det är så därför är min tro lite rosa och lullig oftast. Lullig? Det kanske betyder småfull, men jag menar att den är diffus. Fast ändå inte då, eftersom jag känner den. Jag vet ju precis med känslorna, även om det är så att jag inte kan sätta exakta ord på den.
Men om man nu ska sätta ord så tror jag på att människor som dör fortsätter finnas på nåt sätt. Som spöken kanske eller bara som extra energi i nån annans liv. Och jag tror att det finns tillfällen i livet när jag behöver nåt större än mig själv och då gör det det. Och jag tror att det hjälper när jag ber min kristna vän be till sin gud om saker som är svåra för mig. Jag tror på tron i sig.
Och jag tror verkligen, verkligen på kärlek. Jag tror, eller vet, att det är kärnan i allt gott vi kan skapa eller få i våra liv. Och kanske att tro helt enkelt bara är kärlek. Tron på det goda, på hjälp i nöden, på stöttning när man behöver det, på livlinor liksom.
Kärlek hörrni, det är the shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0