Äntligen bilddags!

  

Så kom till slut dagen då jag la upp ett par bilder! Det blev inte så många, men de är mångfacetterade som ni ser! Det är jag och Snögubben Gustav, som våra små föreställningar kretsar kring, gänget på väg till jobbet (20 min promenad enkel väg! Gött med vardagsmotion), och i bakgrunden kan ni skymta hur vackert det är här, och så jag i mitt underbara knallrosa underställ som gör mig glad varje morgon! Lägg även märke till träpanelen som täcker väggen, jajamensan, vi bor i en bastu! Träpanel från golv till tak, det enda som inte är i trä är golvet, som är det enda man skulle vilja ha i trä! Det är istället en klassiskt brunspräcklig linoliummatta, färgen kan närmast jämföras med kräks.

Idag har det varit svårt med energin, har varit sjukt trött. Sov t.o.m en stund på lunchen. Vi borde omfamna den spanska traditionen mer tycker jag, med siesta! Livet skulle vara så mycket bättre om vi alla sov en stund på eftermiddagen.

För närvarande sitter vi alla tre vid varsin dator och stirrar, ingen orkar nånting idag. Måste försöka lägga mig tidigt så jag inte är så här trött imorn! Men det är svårt när man har så bra böcker att läsa... Japp, fortfarande Twilightserien... Tröttnar inte, och upptäckte ju dessutom ett utkast till en bok skriven ur Edwards synvinkel förra veckan, så nu gottar jag mig i den!!

Ja just det! Igår löste det sig för mig med boende i Stockholm under repperioden! Ska bo med en tjej som heter Amanda, vid Skanstull. Så himla skönt att det har löst sig, och utan några större problem eller ansträngningar heller! Tack kära lyckliga stjärna för det.

Uppåt framåt. Dit vill jag. Jag vill vill vill från den här platsen som jag är på, i hjärtat. Snart så. Hoppas jag, av hela mitt hjärta. Vill inte ens ödsla tid på att tänka på eller skriva om det, men det finns ju där, ofta. Jag vill bli fri nu och inte älska nån som inte vill ha mig.

Som vanligt går det från det ena till det andra.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Ursäkta?! Skanstull?! Då blir vi ju GRANNAR! Jaa! Fett snyggt underställ btw!

2010-01-20 @ 23:08:11
URL: http://www.josefinreinhard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0