Bilder?

Bilder? Vem har lovat bilder? Inte jag hoppas jag för min kamera har legat i säkert förvar i väskan hela helgen... Jag hoppas på att kunna förstå hur mobilblogg-grejen funkar snart, så att jag kan göra det, för då kan det bli andra bullar! Och imorn ska jag gå bredvid och inte spela, så då kanske jag kan ta nåt litet kort...

I helgen har det slappats, åkts slalom (jag har tom varit skidlärare åt Vickan, och det gick fint!! För henne och mig!) ätits god mat och lästs en del bok. Har ju börjat om på Twilight-serien, och den förgyller verkligen mitt liv och min vardag! Allt jag behöver på en grå dag helt enkelt.

I övrigt saknar jag folk. Jag saknar mina vänner i Göteborg och skräckar över hur det kommer vara när jag ska vara borta i tre tusen år över sommaren (har inte skrivit det, men jag har alltså bestämt mig för att ta Fritidsresorjobbet!), jag vill inte vara borta från dem så länge! Saknar även min lägenhet och allt det fina som finns i den... Men lillasyrran ska ju ta hand om den när jag är borta, så det blir nog bra. Jag saknar även min familj, särskilt de små små i Sundsvall, jag behöööver träffa dem! Ska försöka hitta biljett att åka på Sagas treårskalas nästnästa helg, det skulle vara en välbehövlig injektion av barnskratt och kärlek...

Men jag trivs här. Det gör jag. Man ser nya sidor av folk när man bor med dem och hänger med dem hela tiden, och vi har det fint! Vi lagar mat ihop, åker skidor och pratar. Och så surfar vi var för sig då och då, och det känns som att alla försöker ge varandra lite space har i vårt lilla lilla hem, och det är ju gött. Jag är ju van att bo själv, om man bortser från ALV-somrarna har jag ju bott ensam i sex år, och har med åren skaffat mig en del integritet och ensamhetsbehov som jag inte riktigt märker av förrän jag blir berövad på det. Som nu. Fast som sagt, det går rätt bra ändå. Ska dock försöka komma iväg till gymmet ensam nån dag tror jag. Det är ett rätt schysst gym (där vi tränar gratis!) med en väldigt härlig bastu, som jag längtar efter att sitta i och fundera!

Nu ska jag läsa bok och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0