Friday night

Yes people, det är fredagkväll igen. Och här sitter jag vid min dator och framför tv:n och kollar på lite av varje. Youtubeklipp varvas med Let's Dance, som varvas med reklam och nyheter. Facebook finns med på ett hörn såklart, så självklart tittar jag även på folks små fönster till sina liv via statusar lite då och då. Inte en så händelserik afton men helt ok. Imorgon åker jag till Göteborg igen, och jag längtar dit! Har iofs gillat det här på en massa sätt, men jag älskar ju min lägenhet! Och Göteborg. Mitt fina Göteborg. Mitt gym, spårvagnarna, närheten till folk som jag vill träffa ofta istället för sällan. Och caféer! Det ska helt enkelt bli härligt att komma hem.

Jag borde packa, men eftersom jag känner mig själv så gör jag inte det. Packning ger mig ångest så jag skjuter upp det till imorgon bitti, så att ångesten ska bli så kort som möjligt. Dumt kanske, men ändå smart på ett sätt.

Folk lånar mer och mer pengar till bostäder igen, det går tydligen lavinartat fort. Vi har uppenbarligen inte lärt oss nånting av det gångna året vilket ytterligare förstärker min åsikt att folk i allmänhet faktiskt inte klarar att ta hand om alla livsbeslut helt själva, utan behöver hjälp av vår samhällsstruktur! (Detta kanske inte egentligen går att applicera på huslån, men kopplingen får vara hur vag den vill, jag tycker så här ändå.) Vi kan inte sänka skatterna och låta alla människor bestämma över alla sina pengar själva! Vi kan inte ha lägre skatt för arbetande än arbetslösa! Vi kan inte låta det bli en ekonomisk fråga vilken slags vård man ska få. Och vi kan inte låta marknadsekonomin stryra vårt land för då kommer det ligga ännu fler människor utomhus och sova snart. Människor som nån pundad politiker i Sundbyberg hävdar inte finns i hennes stadsdel. Ingen har sökt hjälp, så hon kan inte veta att de finns. Undrar hur djupt hon undersökt detta. Eftersom det stod hemlösa ca 100 meter från hennes arbetsplats när Nyheterna var där och gjorde reportage.

Nu ska Eric visa nåt roligt på sin dator. Han har en jättestor dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0