Min tvilling

Hej och hå! Tydligen har jag inget att göra nuförtiden, så jag bloggar... Här i bastun tittar vi på Biggest Looser och sitter vid våra datorer, och eftersom jag dessutom läst ut Midnight Sun (för andra gången, jag skämt lite faktiskt) så är jag lite datorförvirrad  och desorienterad och behöver ha nåt att göra. Så, som sagt, jag bloggar.

Idag om min lillasyster!

Hon är en liten kopia av mig på flera sätt! Vi är rätt lika, som ni kanske ser på bilden, vi har i princip identiska intressen i sång, dans och musik, och verkar dessutom ha snöat in precis lika mycket på Stephenie Meyers bokserie.. =) (Och jag säger liten kopia för att jag är 174 cm lång och hon 158...)

Fast, jag ska egentligen inte säga kopia, för det antyder ju att jag är originalet. Och så vill jag inte att det ska låta. Hon är ju en helt egen person som förtjänar mycket bättre än att hela tiden bli jämförd, bara för att hon är yngre. Jag vet ju hur det kändes när jag alltid blev jämförd med Elin när vi var yngre, och det var inte roligt! Tex kommentaren "ja Erika, du är ju ingen stjärna i matte, som din syster" som min nya mattelärare i sjuan sa till mig på den FÖRSTA mattelektionen, har fastnat rejält och gav mig dåligt mattesjälvförtroende i typ tio år. Så vill jag inte att det ska vara för Ellinor. Jag vill bara att hon ska känna stöd och att det hjälper henne att ha mig och Elin där, inte att hon ska behöva leva upp till nåt, eller hela tiden måste kämpa för att bli sin egen person... Vilket såklart måste vara lite svårt när det första folk alltid säger, när de träffar oss tillsammans, är
GUD VAD LIKA NI ÄR!
och eftersom jag är äldre blir ju den naturliga ordningen att hon är lik mig. Men det är ju inte hennes fel att hon är yngre... (Elin exkluderas lite ur detta resonemang dels för att hon bor långt borta vilket resulterar i färre jämförelser i sig och dels för att hon fick ett lite mer eget ansikte av gud och alltså inte jämförs med oss hela hela tiden även om vi befinner oss på samma plats...)

Som sista punkt på ämnet vill jag säga att jag beundrar min lilla lillasyster, och det hoppas jag att du vet Ella! Skit i att alla jämför oss för att vi sjunger båda två och dansar båda två och allt det där. Du är underbar och begåvad och har din helt egna grej som du gör så fantastiskt bra och jag önskar dig allt gott i hela världen och att du får göra allt du vill! Jag gråter fortfarande när jag lyssnar på din skiva, att sjunga med sån känsla som du gör är en underbar talang att ha. Du är fantastisk! Och snart ses vi, för snart är jag tillbaka i Götet! Jag älskar att du bor där nu! Synd bara att jag flyttar bort i åtta månader snart...


Kommentarer
Postat av: Elin

Så fint skrivet av fin syster om fin syster! Lööv, till båda!

2010-01-24 @ 19:34:10
Postat av: Ellinor

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag sitter bara och ler. Tack Erika! <3 Jag älskar dig! (och dig med Elin om du läser min kommentar :) )

2010-01-25 @ 16:59:51
URL: http://comeintomyworld-ellinor.blogspot.com
Postat av: Kusin Marik

Åh det är så härligt att läsa din blogg. Du har verkligen skrivandets gåva. Jag blev så glad och rörd över de fina orden om dina systrar. Ni står varandra verkligen nära, kan jag känna.



Massor av kramar till dig min genomvarma kusin!

2010-02-04 @ 21:36:51
Postat av: Erika

Tack snälla du! Ja vi är nära, det är väldigt skönt att ha dem båda två, man vet att de alltid finns där. Det är oxå skönt att ha den här bloggen, och skriva precis vad jag vill, när jag vill! =)

2010-02-04 @ 23:23:16
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0