Rösten? Hallå?

Jag har ont i halsen. Jätteont i halsen. Hela tiden svider och värker det. Jag varken kan eller vill prata för det kommer knappt nåt ljud och det gör alldeles för ont när jag ändå försöker. Jag vill inte svälja för då får jag typ ett knivhugg. Jag vill inte heller andas riktigt, för då rosslar det. Halstabletter är hokuspokus som det verkar, för ingen av de tre jag har köpt har hjälpt. Hostmedicinen kan oxå slänga sig i väggen, det sega slemmet som den lovar ska lösas upp och vara enkelt att hosta ut ligger så stilla kvar i mitt inre och piper i mina andetag. Jag sover men vaknar av att jag hostar. Jag vilar och pratar inte men blir då helt igenkloggad och har ingen röst alls. Imorgon ska jag till läkaren och fråga om han kan hjälpa mig på nåt sätt. John Pettersson, jag hoppas på dig!
Det här är liksom ingen optimal situation när man sjunger som jobb. Men nu är jag klar med klaget. Amanda gör pannkakor till mig. Hon är fin. Själv har jag gjort häxbrygd på vitlök, ingefära, citron och honung som förpestat luften här hemma, så att hon lagar mat till mig är verkligen mer än man kunde begära. Fint.
Bild? Ja vänta lite.
Mitt kära hjärta, Line, som Fröken Prusselius förra sommaren. I år blir det mera av den varan och hon kommer vara helt underbar! Längtar tills jag får se kalaset.
Mat.

Kommentarer
Postat av: Line

Haha! Det va en härlig överraskning att se sig själv på bild när man klickar sig in på din blogg! Vet inte riktigt, men ser jag inte lite pilsk ut?

Du är fin du, mitt hjärtas fröjd.

2010-03-15 @ 22:43:33
Postat av: Erika

Ja, du har allt nåt i blicken! Längtar efter dig! Puss & kram

2010-03-16 @ 08:21:46
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0