En bra dag!

Det är fredagkväll och jag sitter i en lånad lägenhet och njuter av ensamheten! Jag älskar ju faktiskt livet nu, med fart och fläkt och rep och sång, men gud vad skönt det är att bara vara ensam lite! Josefin (som vi upptäckte bor precis runt hörnet från mig!) skulle lämna stan över helgen och Amanda som jag bor med har ju sin Italian lover på besök så när Josefin erbjöd mig att låna lägenheten vid behov tänkte jag att vad kan vara ett bättre tillfälle än nu?! Vår lägenhet är nämligen aningens lyhörd så jag kan tänka mig att det inte är jättekul att vara ett par i den... Så lite privacy för oss alla funkade fint helt enkelt!
Idag har vi fått veta våra team som vi ska jobba i hela sommaren, och har är så himla nöjd! Det känns som ett skönt gäng där man kommer kunna vara sig själv, ha kul och göra ett bra jobb! Och snart får vi även veta våra destinationer!!!! Killen i mitt team har önskat samma som jag, Cypern, så vi hoppas att det blir så!
Annars är det den stora tröttheten som rullar in, tillsammans med en lätt förkylning. Vilket besvärar mig lite eftersom mina förkylningar, som genom en förbannelse, alltid sätter sig på mina stämband! Har haft ont i halsen igår och idag och ska försöka sova mycket och inte prata om jag inte måste. Vilken är lättare nu när jag är ensam. När jag är med folk är det i princip en omöjlighet. Jag vet inte hur man gör.
Kommer ni ihåg hur det var när jag bodde i Götet? När vi hördes varje dag och gick till Brorsan på onsdagar och träffades i min nya fina lägenhet? Jag minns det. Det var kul. Fan vad jag tjatar om att jag inte bor i Göteborg längre hörrni! Det får jag ta och sluta med. Ni vet det, jag vet det, och vi vet alla att detta är tillfälligt och att jag kommer tillbaka. Och att jag saknar er och vill vara med er samtidigt som jag vill det här. Det är helt enkelt så att jag är dubbel. Men jag måste tydligen skriva om det varje dag ändå. Ja det är inte lätt att göra det man vill när man vill allt.
Nä, jag får ta och leta upp dagens bild istället. Sen sova tror jag, det blir gött. Det är min nya favoritsysselsättning. Nästan. Jag tycker nog mer om att repa tror jag. Det är så gött när man sätter det liksom. Vilket man än så länge inte gör alltför ofta, men ändå. Än så länge är det mest "ja just det!" "VAD KOMMER NU?!" och "AAAAAhhhh!!" Men ibland så.
Nu blir det foto. "Foto machen?" (ok, det sista här var tyska och ett citat från parken.)
Min livlina i livet, räddar vilken situation som helst. Kommer behöva köpa med mig hundra stycken när jag åker.
Ville ha fler bilder men nu svider det i ögonen så det får räcka såhär.
Förutom att jag glömde det viktigaste! Herregud, hur kunde jag? Jag måste verkligen vara jättetrött. Jag måste ju nämligen nämna att idag, den 12 mars, kom trailern för den tredje Twilightfilmen, Eclipse! Hurra! Jag har sett den två gånger än så länge. Mycket trevligt.
Så, nu räcker det alltså. En bra dag på många sätt det här. Och imorgon är jag ledig! Yay!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

AAAAAHHH!!!! Jag måste GENAST titta på den! HERREGUD HERREGUD HERREGUD! Hur kunde jag missa detta?!

2010-03-14 @ 15:33:32
URL: http://comeintomyworld-ellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0