Vad världen behöver.

Jag läser en annan persons blogg idag och där står det "det ordnar sig". Och det gör det. Det gör verkligen det. Oavsett vad som har hänt, hur du mår, vart du befinner dig och vad det än gäller, så kommer det att ordna sig. Man kan nästan tänka sig till ett ordnande av allt omkring sig, och om man då dessutom lägger manken till och gör fysiska och mentala ansträngningar, så är det i princip vattentätt. Och kan man bara se livet från den ljusa sidan så kommer det mesta dessutom inte ens behöva kännas jobbigt och svårt innan det sedan som genom magi ordnar sig, utan livet som helhet kommer kännas lite som en räkmacka som man glider fram på. För så är det att ha en positiv inställning till livet. Kanske inte jämt, eller, definitivt inte jämt, men herregud vad mycket bättre livet är när man tänker ja! uppåt! framåt! och tjoho! istället för nej! oj! varför?! och fan!
Hoppas att alla i hela världen förstår nyttan och glädjen i att vara positiva snart. Lyckan skulle spridas fort och på ett för alla ljuvligt sätt.  Man kan tro att jag är hög nu. Det är jag inte. Jag är alltså positiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0