No stress

Man ska inte stressa. Man ska göra det man ska i lugn och ro och det man inte hinner ena dagen det hinner man nästa! Sånt är livet här i Östersund för närvarande och det känns bra. Det känns bra att vara här, och det känns skönt att kunna hjälpa till med det man kan. Och i livet här ingår att inte stressa. Det borde ingå i allas liv. Verkligen.
Jag lagar mat och skjutsar i bilen och ska julfixa lite här i lägenheten snart. Lagom för en dag. Kanske en Twlilightrulle till efterrätt, det tror jag mamman kan behöva. Tonårsromantik att somna på soffan till. Helt rätt.
Idag saknar jag Lundby oxå. Församlingen jag jobbade i. Där var det värme. Jag har fattat sen att alla inte tycker det och att det inte är så för alla jämt, men då, för mig, var det värme. Fina, välkomnande människor som har tid att prata och finnas till för varandra på jobbet. Och som vill det. Hoppas jag får mycket spelningar i kyrkor till våren, jag trivs så bra där ju.
Nu är det mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0