En liten lista såhär på torsdag eftermiddag!

1. Jag har lite solpanik och upplever mig själv samtidigt som löjlig pga detta. Det borde inte vara det största i världen att vara brun. Men nu när dagarna är räknade och få till antalet kvar här på ön så vill man gärna maximera tiden utomhus.
2. Jag längtar efter min mamma.
3. Jag missade Amandas födelsedag men grattade henne i efterskott och hoppas att hon har förlåtit mig.
4. Jag fick samtal från Irland igår och detta gjorde mig själaglad.
5. Jag hade en lång politisk diskussion med en engelsman igår och känner mig nöjd och glad över att ha klarat det! Han kunde trots allt inte ett ord svenska utan konversationen fördes på engelska. Yay mig! Och dessutom vann jag. Kan man säga.
6. Jag har lite panik över att mina syskonbarn inte ska känna mig längre nu när jag varit borta så länge! Och eftersom de svarar med ett blaséartat "nä" varje gång jag ringer och pratar i telefon med deras föräldrar och ber att få prata med dem oxå, så späds denna oro på för varje dag som går. Jag måste dit snart.
7. Jag undrar hur det ska gå med mitt projekt. Samtidigt känner jag ett litet lugn i magen som är nytt i mitt liv. Som kommit under sommaren. Som säger att det ordnar sig. Gudarna ska veta att jag inte alltid känner så i alla situationer, men i alla fall när det gäller planering har jag tagit ner det ett hack och hoppas kunna fortsätta med det även hemma. Det är bättre för mitt hjärta.
8. Snart blir det svensk höst. Och jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0