Några tips.

Jag tänkte, för allas vår skull, komma med ett par tips för människor som är ute i svängen och försöker ragga/flirta/finnaenpartner/träffafolk. Det känns nämligen som att det behövs.

Jag är 29 år. Jag vill klargöra detta för att alla ska vara på det klara med att de tips jag nu delar ut kanske företrädelsevis kommer fungera/ha chans att fungera på människor i eller runt denna ålder. Jag vill på intet sätt diskriminera mot andra åldrar, men jag känner ändå att jag har störst chans att hjälpa människor i eller runt min egen ålder, då vi kanske, förhoppningsvis, har någorlunda liknande referensramar att agera runt och kring.

Jag är även en heterosexuell kvinna, så mina tips kommer övervägande vara riktade mot/till heterosexuella män, men alla ni som känner att ni kan ha nytta av dem är givetvis välkomna att anteckna och ta del av dem på de sätt ni finner lämpliga.

Så med detta sagt, här kommer mina tips.

1. Om du vill ragga på en kvinna, bär inte på en skateboard. Möjligtvis att detta tips skall bortses från om du befinner dig på en plats avsedd för att åka skateboard. En ramp, kanske det kallas?

2. Om du vill ligga med en kvinna, prata inte om att du vill det, för att sedan ta tillbaka det med orden: Jag är för full. Tänk på detta innan du tar upp ämnet, och lämna det då gärna till ett bättre tillfälle, då det även kan genomföras.

3. Var inte överdrivet inbjudande efter enbart internetkontakt. Detta kan upplevas som stötande samt indikera att du är antingen lite galen eller oerhört desperat. Att tex bjuda in till middag/champagne/bastu i stugmiljö efter endast kortare samtal via internet, det är överdrivet. Som en liten fingervisning.

4. Berätta inte om andra kvinnor och hur du förhåller dig till dem under tiden som du raggar/flirtar/tar kontakt med en kvinna. Detta kan upplevas ambivalent och även indikera ett visst ointresse för den du just nu samtalar med.

Det var allt jag hade att komma med just nu, om du känner att du har fler tips, kommentera gärna. Det verkar som att många människor i vår omvärld skulle kunna ha nytta av ett par fingervisningar och guidade turer genom dejtingdjungeln.

Tack och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0