Kvinnosjukdomarna, till slut.

Jag har bestämt mig för en ny vinkel. Jag orkar inte ta upp hela varför-kvinnosjukdomar-inte-anses-som-lika-viktiga-grejen. Den tar knäcken på mig. Jag blir så upprörd, arg, uppgiven, trött och ledsen att det liksom inte går att tänka. Det suger bara så jävla mycket att världen består/har bestått av forskarmän som inte haft en (medveten) tanke på att bota sånt som de själva inte kan få, eller som helt enkelt inte tyckt att sånt varit lika viktigt. Det suger att vanliga symptom hos kvinnor vid tex hjärtinfarkt inte ens finns med i beskrivningarna över hur en hjärtinfarkt kan visa sig. Det suger så jävla mycket att jag alltså inte orkar skriva om det. För det är för stort. Men stort är det alltså. Och det måste bli ändring. För det är förjävligt. Men jag kan alltså inte ta den fighten nu, för då sjunker jag ihop till en liten hög här.

Så istället tänker jag nu frälsa den del av världen som jag har möjlighet att frälsa. Och det är er, kära kvinnor, flickor och jäntor runt om i Svea rike, och andra platser med för den delen, som lider av svamp. Svamp i underlivet alltså. Detta överdjävulska åbäke till tillstånd som förstör ens liv så fullkomligt när man har det, och som det inte finns en enda medicin mot som faktiskt fungerar på riktigt. På apoteket alltså. Det finns sånt som lindrar, det finns sånt som tar bort tillfälligt, och hör och häpna; det finns till och med sånt som tar bort tillfälligt, men som dessutom torkar ut slemhinnorna så att svampen lättare får fäste nästa gång, och så har man sig ett beroende på halsen. (Läs Pevaryl. Använd aldrig, aldrig, aldrig Pevaryl mot svamp. Aldrig.)

Svamp i fittan är ju en klassisk kvinnogrej. En som det liksom bara accepteras att "det går inte bota". Nähänä. Man KAN alltså inte bota en RUBBAD PH-BALANS? Men man kan skära upp ett hjärta och laga det och ha personen i princip död framför sig i några minuter för att man liksom jobbar med själva livsmaskinen i kroppen? Men svamp i det kvinnliga underredet, det går inte bota? Konstigt, ändå.

Men, som jag sa. Jag kommer med frälsning. Med bot. Med hjälp. Jag led nämligen av svamp förut. Och jag säger "led", för att det var ett lidande. Jag hade svamp VARJE GÅNG jag hade mens i säkert tre års tid. Sen varannan gång i ett par år kanske. Och grejen är att jag är ju inte ensam om det. Ingen pratar om det, men varje gång jag är öppen med att jag haft det fler gånger än jag kan räkna, är det nån tjej som säger att hon oxå har det, eller har haft. Alla får det ju inte lika mycket eller ofta som jag fick. Som tur är. För jag höll på att slita av mig det där jävla underlivet till slut. Helt sjukt värdelöst var det. Och hur många gånger jag sökte hjälp för det, det vet jag inte. Och alltid samma svar. Samma skitmediciner som lindrar, grejar och botar i ca fem minuter. Men aldrig nåt bestående.

Men. Så en dag följde jag, av en händelse, med en vän till en homeopat. Hon skulle ha nåt, jag minns inte vad, och jag skulle bara vara sällskap. Men så frågade kvinnan, Anci hette hon, mig om jag behövde hjälp med något. Och det gjorde jag ju. Så jag sa som det var. Att jag hade svamp, typ jämt. Och då, där och då, kom räddningen. Det som gjorde mig frisk och fri från helvetet. Anci hämtade en liten brun burk med massa små piller i och sa åt mig att ta fem stycken varje morgon och kväll tills burken var slut. Så det gjorde jag. Efter fem dagar hade jag inga symptom. FEM DAGAR. Men jag fortsatte ju såklart, och åt hela burken. Och vågade inte stanna där, utan köpte en till och åt den tills den var slut oxå, för säkerhets skull. Men från den där femte dagen, hade jag ingen klåda, ingen värk, inga torra slemhinnor, ingen hud som sved och inte ett förstört sexliv. För svampen försvann. Och sen den gjorde det har jag haft det kanske tre-fyra gånger sedan dess. Och det här var alltså nån gång runt 2001. Det är tio år sen. Från att ha haft svamp tolv gånger per år har jag alltså haft det ca fyra gånger på tio år. Några små, små tendenser nån fler gång, men som försvunnit så fort jag tagit några dagars kur igen. Som ni säkert förstår har jag alltid en burk hemma. Ifall att. Eftersom mitt liv sög i fem år typ.

Och nu undrar ju ni vad det var för en burk såklart. Jo, den hette, och heter fortfarande:

PULSATILLA D-200

Så. Nu är mitt arbete gjort. Jag hoppas verkligen att åtminstone en svampdrabbad kvinna läser det här och får samma hjälp som jag fick. Det är en revolution i ens liv, jag lovar.

 

Ps. Pulsatilla D-200 finns att köpa i homeopataffärer, såsom tex Homeopatica på Aschebergsgatan i Göteborg. Inte i vanliga hälsokoster så vitt jag vet, men homeopataffärer, som ofta ligger i anslutning till en homeopatmottagning. Ds

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Just i detta nu behövde jag denna info. Har precis som du funderat i några dagar om det faktiskt skulle vara bättre att skära av sig underredet, för smärta är bättre än det jag har nu!

Men, var köper jag detta då!?!?!?!

2011-08-20 @ 10:14:56
Postat av: Åsa

Tack snälla du för ditt inlägg. Jag får, precis som du fick, svamp varje jäkla gång jag har mens. Och jag har liksom gett upp, tänkt att det är väl såhär jag får ha det. Svampen har lett till torra och sköra slemhinnor vilket ju tyvärr påverkar sexlivet. Just nu är svampen faktiskt bättre än den varit på länge, men långt ifrån bra. Jag har därför nu skyndat mig att klicka hem en burk av detta(hittade en hälsokostbutik på nätet). Kan knappt vänta tills jag ska börja med dem och förhoppningsvis se hur det känns att vara utan svamp. Än en gång, tack snälla du!

2011-08-20 @ 13:52:20
Postat av: Erika

Åh, hoppas hoppas hoppas att det hjälper dig! Det har verkligen hjälpt alla jag rekommenderat det till! En vän tipsade mig dock om att man, om det inte fungerar, kan behöva en analys hos en homeopat för att få exakt den sort man själv behöver. Men som sagt, hoppas!! Det skulle göra mig så glad om fler fick bli fria från det där helvetet...

2011-08-20 @ 15:00:29
URL: http://anjaerika.blogg.se/
Postat av: L

Hejsan! Hade du 20 gr tabletter? Finns nämligen några på nätet, och jag undrar om det är värt att klicka hem? Mvh

2011-08-20 @ 22:24:43
Postat av: Erika

Hej! Jag har aldrig köpt via internet, men det ser exakt ut som burken jag har, så det borde vara samma! Jag kollade här: http://www.piggelin.nu/homeopatika-enkelmedel/p-s/pulsatilla-d200-20gr.html

Lycka till!!!

2011-08-20 @ 23:04:04
URL: http://anjaerika.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tack för denna post! Jag känner EXAKT som du i frågan. Har haft problem med återkommande svampinfektioner i snart tio års tid, och den hjälp man får från läkare är ett skämt. De är hur snälla och välvilliga som helst, men de har inte lyckats ge mig någon medicin som funkar på lång sikt. Problemet är väl att läkemedelsföretagen inte sponsrar sån här "oviktig" och olönsam forskning.

Jag ska testa detta eftersom jag är desperat och testar allt. Trots att jag inte tror på homeopati egentligen. :) Tack för tipset!

2011-08-21 @ 13:19:35
Postat av: Erika

Hoppas att det hjälper dig!! Jag hade ingen uppfattning om homeopati innan detta men som sagt, det har hjälpt mig så det kvittar hur det har gått till... Sidan i kommentaren ovanför din säljer via nätet om du inte har en butik att gå till. Lycka till!!

2011-08-21 @ 13:39:41
URL: http://anjaerika.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Tack tack tack för detta inlägg!!! 3 år senare i know.. Men i 4 år nu har jag haft svamp från och till. Och senaste året vid VARJE mens verkligen! Nu har jag beställt hem sånna här tabletter och hoppas hoppas veerkligen det hjälper! Det här känns lite som ljuset i tunneln. För annars är verkligen det här ett rent helvete!
Jag återkommer om hur de gick!
Tack /Jeanette

2014-04-28 @ 11:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0