Jag skulle julblogga..

.. men så blev det inte så. Istället har jag jagat barn runt, runt i omloppsbanan hallen-vardagsrummet-köket hos min syster, ätit ohemula mängder mat, åkt som en skottspoling genom mellersta Norrland och besökt diverse släktingar, samt besökt Sveriges sämsta uteställe, O'Learys i Östersund. Det är vad jag har pysslat med de senaste dagarna. Lite julefrid har oxå hunnits med då och då, samt ett parti Alias. Vi får se om en lapplek oxå kan knös in nånstans, hoppas det.

Betraktelse från de här dagarna: det är vemodigt tomt utan mamma. Man tänker på det då och då, att hon fattas. Och då är det svårt. Men vi anstränger oss ändå för att vara här och nu och ha det fint i det vi har.

Betraktelse 2: pappas lillebror Benny, som jag inte sett sedan 2004, och då bara i några timmar på en begravning, så det räknas nästan inte, är så lik pappa att det nästan är obehagligt.

Betraktelse 3, en öppen dörr som jag än en gång slår in: mina systrar är det finaste jag har.

God fortsättning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0