Dags att sova

Jag skulle lägga mig jättetidigt. Det gjorde jag inte. Detta eviga chattande! Det stör min nattsömn. Måste lära mig att logga ut från chatter så att jag slipper det ibland. När jag inte vill och orkar alltså. Och Amanda, ta inte åt dig. Dig vill jag alltid chatta med. Det är när folk man nästan inte känner vill chatta, i ett ögonblick då man själv egentligen vill göra nåt annat, som det känns jobbigt. Vad är det det heter nu igen, det här....? I-landsproblem, just så var det ja. Herregud. Klaga på att nån vill prata med en. Men ibland är det ju gött att klaga på nåt litet. Fast man vet i sitt inre att man egentligen känner nåt över nåt annat.
Men nu är jag alltså sådär trött som jag blir ibland, när jag tänker att jag nog inte vill borsta tänderna eller tvätta bort mitt smink, för jag vill lägga mig så fort som det bara går. Men så ibland i dessa stunder av trötthet är jag vuxen nog att tänka på hur det kommer kännas imorn bitti. Som att jag är en gammal alkis typ. Äcklig i munnen och ofräsch i hyn. Så vill jag inte vakna. Så jag tar med mig mitt Cliniquekit in till badrummet som den vuxna kvinna jag är, och gör mig klar för natten.
Tack för er tid, jag förstår om ni upplever den som bortslösad på detta oerhört ointressanta inlägg. Snart blir det de sista punkterna på listan, då blir det göttigheter igen. Annars är det ju mest himmel och helvete som ni märker. Man är den man är helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0