Ordningen återställd och jag är nylärd.

Hej hörrni. Excuse my dåliga bloggning senaste veckan, ärligt talat så har jag liksom glömt att jag har en blogg. Konstigt. Kom ihåg den när jag var på Irland, men sen har jag glömt. Tills idag, när jag tog ett så fint kort, på morgonen.
Nåt annat som jag har glömt på sistone är ju listan. Och jag ska inte fortsätta med den nu ikväll för jag är trött och har huvudvärk och ska snart sova. Men! Jag vill gärna glädja er med den goda nyheten att jag nu bloggat så frekvent (utom nu nyss alltså) att blogg.se åter har gått om blondinbella.se som första förslag på sida när jag skriver in BL i sidfältet. Och det var ju lite av ett delmål med att blogga mera och göra listan. Jag ska snart ta tag i den igen, så att vi allesammans kan förenas i den ljuva känslan av att ha startat och avslutat något. Det är ju meningen att det ska gå på 30 dagar men 30 till hit eller dit gör väl ingen skillnad?
Annars då? Jo, jag har haft säkerhetsutbildning på StenLine och badat i havet, fast med en dräkt på så jag frös inte så mycket. Har även släckt en brand och släpat tung docka ut ur brinnande rum. Eller, nyss brinnande, nu kolsvart, rum, om vi ska vara exakta. Mkt spännande och lärorikt. Känner mig lite större som människa, nu kan jag lite lite mer om rädda om det skulle hända nåt. Göttigt.
Annat som pågår? Jag skriver på en ny låt! Den första på engelska på 7 år! Måste ha hänt nåt på Irland. Kul men oväntat. Får se vad det blir av den. Jag hoppas på att träna imorgon, och i helgen blir det mera gitarröveri. Jag har börjat spela enbart på stålgitarren här hemma, så att jag ska våga ta steget snart och spela med den på scenen. Det är en mental barriär som jag snart hoppas ta ett skutt över.
Och ni undrar såklart över Irland. Hur gick det, hur känns det? Jag vet inte riktigt. Det var underbart. Verkligen, verkligen underbart, på alla sätt och vis. Men det var oxå en helt annan värld. Mycket mer helt annan än jag trott. Så jag tänker på det och så får vi se vad som händer. Jag har ett oerhört romantiskt hjärta, det har jag. Men frågan är hur långt det räcker? Det är den stora, stora frågan.
Jag får mmsa en bild sen, har inte lagt in några i datorn. Eller så gör jag det imorn, för nu vill jag sova. Jag tycker om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0