Ja, en lista helt enkelt.

Jamen hallå ja! Ja, jag tycker ju om listor, så här kommer en:

1. Spelningen jag gjorde förra veckan på världens minsta scen var fin. Kanske inte den bästa jag har gjort men den var en påminnelse om vad det är jag ska göra egentligen. Och det är att att sjunga mina egna låtar. Spela dem för världen, eller valda delar av den i alla fall.

2. Det är bestämt och klart nu, att jag ska börja jobba halvtid på båten så småningom. Jag har inte skrivit alls om det innan, men nu är det klart och då känner jag att jag kan skriva om det. Jag gillar ju den här båten, men jag behöver hinna och orka jobba med min egen musik (se punkt 1) för att känna mig levande, så därför måste och vill jag jobba mindre här. Det känns som helt rätt beslut. Får se när det blir, men att det blir är bestämt i alla fall.

3. Jag känner just nu att den här listan är lite meningslös, men jag kör på ändå. För att halvt om halvt citera Politiskt Inkorrekt-bloggen...

4. Fatttar ni hur vältränad jag håller på att bli? I detta nu (eller ja, inte EXAKT nu, men ni fattar) håller mina armar, för första gången i mitt liv, på att anta den vältränade, tjusiga form som jag alltid velat ha. Det känns helt magiskt. Jag kan springa långt och lyfta tungt och känner mig som världens coolaste person för att jag verkligen genomför det här.

5. Jag och Gabrielle, en av mina två Cyperntjejer, har börjat spåna på en idé att åka till Thailand i vår, och det känns så sjukt rätt. Herregud vad gött, att komma iväg i några veckor och se ett nytt land, få känna sol sol sol, bada i salt hav, bränna fotsulorna i vit sand och få en massa ny energi! Ni hör ju, det är världens bästa idé. Vi måste bara få koll på våra jobb och spelningar och hela tjottabalongen, så att vi vet när vi kan åka.

6. Nu är det som att jag är Julius Ceasar, men; för övrigt har jag fortfarande de bästa systrarna i världen. (Och anser inte att de ska förstöras eller så, Julius Ceasar-referensen syftade endast till att jag säger samma sak jämt och ständigt) Kul att min parentes är längre än själva punkten på listan.

Nu går jag och lägger mig. Tack för att ni återkommer till min blogg med så pass jämna mellanrum som ni ändå gör, trots att jag bloggar lite mer sporadiskt i dessa dagar! Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0