Rösten.

Alltså, min röst är pajj! Inte så kul när man jobbar med att sjunga. Försöker sjunga sånt som inte är så påfrestande, men det är svårt att vårda rösten oxå, när man jobbar och lever i 100% AC-luft hela tiden. Försöker ha blöta handdukar på hytten hela tiden, så att det åtminstone inte ska vara så torrt där... Måste verkligen köpa mig en luftfuktare!

Och det är så påfrestande oxå, när vi har ett grymt band ombord som jag egentligen gärna sjunger med på kvällarna, men inte kan, för att jag måste spara på rösten. Och, eftersom vi inte har haft några gästartister den här veckan har jag och Eva kört det som här ombord kallas för Showtime med dem, alltså ett set på eftermiddagen med låtar. Hur kul som helst! Men jobbigt, för att jag känner att jag inte har hela rösten med mig... Hoppas det går över..

Så, då har ni fått ett inlägg om en trasig fot och ett om en trasig röst. Over and out.

Kommentarer
Postat av: maria

Låter inte kul det där! En luftrenare kan va bra oxå, eftersom dammet i luften absorberar fukten så luften känns torr.. Hoppas du blir bättre snart!

2011-11-25 @ 10:10:16
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: Erika

Tack för tipset Maria!

2011-11-29 @ 19:26:15
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0