Kroppskontakt.

Jag tycker mycket om kroppskontakt. Jättemycket. Jag tycker om att kramas, att hålla handen, att vara nära och att känna en annan kropps värme mot min. Jag har sällan problem med sånt som att mina knän rör någon annans på tex bussen, och jag kan stå nära folk jag inte känner utan att bli obekväm.

Men. Det finns några typer av kroppskontakt som jag inte tycker om. En av dem är en som berusade människor gärna använder av nån mystisk anledning, nämligen att luta sig in oerhört nära för att prata med en. Så att man har deras alkoholandedräkt mot sin kind och i sitt öra. Det tycker jag inte om. Alls.

En annan som jag fullkomligt avskyr, det är när äldre män (de faller också mycket ofta in i den berusade kategorin) vill stryka mig på kinden. Och jag frågar mig; varför?! Varför vill du, som jag inte känner, stryka mig på kinden när du säger att du tycker att jag sjunger fint? Det känns äckligt och går långt över gränsen för hur långt inne i mitt personliga utrymme jag vill ha dig. Jättelångt över gränsen faktiskt. Jag trivs bäst när du sitter borta i din soffa och sjunger med och är glad. Närmre än så behöver jag inte ha dig.

Men jag fattar, så ni vet, att det inte är illa ment. Det är ju nån slags välvilja, men det får det att krypa i kroppen på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0