En annan dag.

Ibland blir det inte som man har tänkt sig riktigt. Som till exempel nu, när jag istället för att vara på väg till Turkiet, sitter hemma i min systers vardagsrum. Det var inte vad jag hade tänkt mig. Men så är det. Inte alla visum är gjorda för att stämplas i tid, som det gamla ordstävet lyder.

Jag var alltså i Stockholm igår, på Turkiska ambassaden, för att få min visumstämpel. Vi trodde att allt var klappat och klart och skulle ske sådär i grevens tid, mindre än en dygn innan jag skulle åka, men att det alltså ändå skulle gå. Men det gjorde det inte. Lite missförstånd och lite olika arbetssätt gjorde att mitt visum inte var färdigt, och att jag vackert fick åka hem utan det. Det blir förmodligen klart på tisdag eller onsdag, och då kan jag åka. Mycket märkligt. Men så är det. Jag var arg och frustrerad först, men vad ska man göra? Det är ingen idé att ödsla energi på nåt som inte går att påverka. Så nu är jag i Göteborg i några dagar till, får ha lite Skypemöte och mailkontakt med de som är på plats, och helt enkelt bara ta det som det kommer.

Man ska leva i nuet och uppskatta det man har. Livet påminner mig om det då och då. Här och nu.

Och det allra bästa med det här är ju att jag tack vare den här förseningen kommer få gå på Club Bingo ikväll, detta fantastiska event som jag har missat i ett års tid eftersom det alltid gått av stapeln när jag jobbat på båten, eller som nu på slutet, repat i Gävle. Hurra! (Alltså, det allra bästa är ju egentligen att jag får några dagar till med alla fina människor i Göteborg, men det vet ni förhoppningsvis redan.)

Så, hit ska jag inte åka idag. Men snart.

http://www.fritidsresor.se/resa/turkiet/antalyakusten/alanya/blue-village-pascha-bay/?season=sommar-2012

Kommentarer
Postat av: Louise

Nu läser jag din blogg igen och den är sannerligen ett mästerverk. Du är så bra på att skriva. Heja dig! Ha det fantastiskt i Turkiet och ha det oförskämt roligt ikväll. Stor kram.

2012-04-20 @ 13:48:14
Postat av: Erika

Tack så mycket!! Stor kram tillbaka!!

2012-04-22 @ 21:34:58
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0