På väg

God morgon. Oj vad tidigt det är, och oj vad konstigt jag har sovit inatt. För andra kvällen i rad var jag trött på gränsen till döende kl 21, och gick och la mig. Tänkte att eftersom jag ändå skulle upp 05.45 för att åka till syrran kunde det ju vara bra att sova tidigt. Men precis som natten innan vaknade jag vid 03.00 och kunde liksom inte komma till ro direkt igen. Igår natt innebar det att jag låg vaken en halvtimme ungefär. Inatt: två timmar! Så när jag äntligen somnande om var det ca 45 minuter tills jag skulle kliva upp. Mmmmm. Kändes gött när klockan ringde det.

Men men, nu är jag på väg. Det känns så skönt att få några dagar med Elin. Och jag längtar så mycket efter att få åka till mammas grav. Det är en ny känsla, jag har inte alls känt någon dragning dit innan, men nu har hon fått sin fina sten och det känns som hennes plats. Jag behöver få komma dit nu medan det är sommar och grönska och jag kan sitta hos henne en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0