Bobbi Kristina

Whitney Houston dog i förrgår. På nåt hemskt sätt verkar det som, hörde nåt igår om att hon eventuellt drunknat på sitt hotellrum. Och att det fanns mediciner och sånt där. Och av vad man har hört under rätt många år så har ju Whitneys liv varit svårt och fyllt av missbruk, så det är kanske inte helt oväntat om hon dog ungefär som hon levde.

Jag har sett både fina minneshyllningar och osmakliga skämt under de två dagar som gått nu. Många länkar till sina favoritlåtar, andra verkar inte bry sig om själva döden eller människan så mycket, utan hittar rätt billiga poänger som de drar, varför vet jag inte riktigt.

Och det enda jag tänker på är Whitneys dotter, Bobbi Kristina. Googlade nyss, och hon är född 1993. Den 4 mars 1993. Hon ska alltså fylla 19 år om två veckor och hennes mamma är död. Kanske hade hon inte världens bästa mamma, jag kan tänka mig att det har varit svårt för henne att leva med en superkänd, drogmissbrukande förälder, som dessutom länge levde i ett destruktivt förhållande med hennes pappa, Bobby Brown. Så jag vet inte hur det känns för Bobbi Kristina nu. Men hon är 19 år och hennes mamma är död. Den enda mamman hon får, hur det än är eller har varit. Och jag känner med henne. Och hoppas att hon har fina människor omkring sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0