Dra åt helvete.

Idag har jag en sak att säga, och jag har redan sagt den på både facebook och twitter, men det skiter jag i. Ni får läsa den igen i så fall. Och det är, att om man är så dum i huvudet att man
1. TYCKER att Isabella Löwengrip (Blondinbella) är tjock
2. SKRIVER DET som kommentar på hennes blogg när hon lagt ut en semesterbild
3. INTE FATTAR vad det kan göra mot henne, och mot alla unga (och gamla) tjejer (och killar?) som läser hennes blogg
då kan man fan dra åt helvete. Far åt helvete med er allihopa som motarbetar en ung tjej som försöker stå för ett sunt kroppsideal, som fattar hur mycket förebild hon blir pga sitt kändisskap, tar ansvar för det genom att berätta om hur hon lever, att hon inte vill vara pinnsmal och att det finns viktigare saker i livet, och som dessutom vågar göra det genom att lägga upp bilder på internet föreställande henne själv i bikini, en bild hon aldrig nånsin kan ta tillbaka och som hon inte vet hur den kommer användas.

Sen kan man diskutera tusen gånger om varför unga tjejer lägger upp bilder på sig själva i sina bloggar, varför objektifieringen gått så långt som den gjort, och hela tjottabalongen. Men att håna en ung kvinna för att hon älskar och är stolt över sin kropp trots att den (TYDLIGEN!!!) inte är smal nog för idealen som råder, det är så jävla dumt att jag får fel i huvudet av att tänka på det. Så dra åt helvete med er, era dumma jävlar. Jag hatar er.

Kommentarer
Postat av: maria

Det är så skönt med någon mer som ryter ifrån! Jag la ut en bild på mig själv för att visa att så här ser jag ut, och det är inte mer med det.. Jag duger som jag är och vågar stå för det.

2012-02-03 @ 16:02:14
URL: http://amria.se
Postat av: Linnea

Vadå far åt helvete? Är det inte bättre att ta en diskussion om detta och inse att personerna som kritiserar Bella har en skev bild av saker och ting och att detta är ett symptom på ett osunt samhälle?



De som kritiserar Bella är garanterat ännu mer kritiska mot sig själva vilket varken är sunt eller behagligt utan ett tecken på att något behöver förändras. Varje attack är ett rop på hjälp. Man kritiserar inte andra människor på det sättet när man mår bra själv. Och att säga åt människor som mår dåligt att dra åt helvete är väl ungefär samma sak som att kommentera Blondinbellas semesterbilder.

2012-02-03 @ 16:52:15
URL: http://www.psycoach.se
Postat av: Erika

Hej Linnea! Såklart har du rätt i att det bästa vore att ta en diskussion med alla dessa människor, och jag tror oxå att det här är ett symptom på att samhället är snedvridet. Och i andra forum än min blogg har jag inget emot att debattera och diskutera frågor, har till exempel skrivit med flera människor om det på twitter. (Där har jag dock inte träffat på någon som håller med de som kritiserar hennes kropp, så så mycket till diskussion har det inte blivit). Här däremot, blir det mer envägskommunikation, jag skriver ibland (som idag) i affekt och hårddrar mina åsikter. Och jag tycker att det finns en klar poäng med att reagera starkt och tydligt när man tycker att en situation inte är ok. Men självklart kan man tycka att jag uttryckt mig för hårt. Men det är mitt val att skriva när jag är upprörd, och då får jag ta att andra, som du, kan tycka att jag uttrycker mig för hårt.

2012-02-03 @ 22:18:33
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0