Dagen i korthet.

God kväll i stugorna! Saker jag gjort, tänkt eller känt under denna lilla dag, håll till godo:

Åkte buss till stan för att fylla på telefonen, promenerade de 8,5 kilometrarna tillbaka. Det var en otroligt härlig promenad som jag hade längtat efter, men lite snopet var det ändå att få höra vid hemkomsten att man kan köpa mobilpengar ca 200 m från mitt hem.

Vattnet här nere är helt magiskt vackert. Jag höll på att tappa ögonen flera gånger på min promenad, det är så turkost att man knappt fattar det.

Idag är det 17 maj! Och detta har firats bla med framförande av La det swinge vid två tillfällen, ett akustiskt med vår trubadur och ett med hela teamet och lite show.

Vi har haft Eurovisionshow! Och jag älskar att sjunga Is it true. Blir lika glad varje gång jag ska få göra det. Fy fan vilken fin låt det är.

Sen har ju mina kära lillasyster haft premiär på sin slutproduktion Jack the Ripper idag oxå, och enligt rapporten har det gått strålande! Jag är stolt, ledsen att jag inte kan komma och titta, och så glad att hon gör nåt som gör henne så lycklig!

Och så dagens saknad. Idag när jag var ute och gick kändes plötsligt tomrummet efter mamma som ett fysiskt hål i min bröstkorg. Jag kan inte förklara det riktigt, men det blev helt tomt bredvid mitt hjärta när jag tänkte på henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0