Dröm, listor och invigning.

Vet ni hur mycket jag har tänkt på att jag varit en så kass bloggerska på sistone? Jo, så mycket att min hjärna drömde ihop att jag kollade mina inlägg och insåg att jag visst hade bloggat en massa i september, och bara glömt bort det. Så intressant liv har jag, dessutom, att det är vad jag drömmer om.

Nu är det fem veckor kvar här i Turkiet. Jag skrev en lista över saker jag kommer och inte kommer att sakna när jag åker härifrån. Kändes som att jag dels behövde påminna mig om vad som är och har varit bra här, nu när jag mest går och längtar hem och räknar dagar, så att jag njuter av den sista tiden, och dels ville göra tydligt för mig själv vad jag kommer slippa sen, för det vet man ju, att när man sitter därhemma i november och det regnar från sidan och blåser småspik, då kommer man ha glömt varför man nånsin ville lämna solen och värmen. Så jag skrev en lista. Eller ja, två alltså. En av varje. En sak som är högt på saknalistan är ödlorna. Jag tycker att det är så otroligt coolt med ödlor och att man träffar på dem lite varstans här. Oftast är de supersmå, ibland halvstora. Alla är lika coola. Snabba minidinosaurier med inbyggt kamouflage.

I detta nu är det invigning av Teater Aftonstjärnan hemma i Göteborg och jag önskar att jag kunde vara där. Men men, snart! Den 24/10, när jag är alldeles nyhemkommen ska jag vara med i Pekkaris kök, Johns talkshow som han kommer ha där varannan onsdag i höst. Ser fram emot det sjukt mycket!

Jaha, det var det det. Hoppas jag skärper mig nu och bloggar lite oftare. Hej så länge hörrni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0